Motive pentru golirea completă a bateriei auto

Ai probleme cu bateria de la maşină? Ţi se întâmplă des să ai nevoie de ajutorul altor participanţi la trafic? Există mai multe motive pentru care bateria se descarcă total.

Prezentare generală a cauzelor pentru care o baterie ajunge sa fie complet descarcată:

– Pornirea consumatorilor cu motorul oprit, de exemplu peste noapte;

– Conducere exclusiv pe distanţe scurte;

– Anotimp rece;

– Sistem electric defect;

– Alternator defect.

Cauzele în detaliu

Conform statisticilor, una din trei defecţiuni sunt cauzate de o baterie goală a maşinii.

Acest lucru arată că bateriile auto descărcate sunt o problemă generală în zilele noastre. Trebuie menţionat că, de obicei, nu este vorba despre bateriile auto, ci, mai degrabă, despre gestionarea energiei vehiculelor. Confortul şi siguranţa sunt importante în cazul vehiculelor de astăzi. Deci, numărul de electronice şi ECU-uri continuă să crească. Desigur, mai mulţi consumatori înseamnă un consum mai mare de energie.

Descărcarea bateriei când motorul funcţionează

În acest caz, starea bateriei este verificată constant prin managementul energiei. În cazul în care va ajunge vreodată la o sub tensiune, alternatorul este conectat automat, astfel încât bateria şi sistemul electric sunt susţinute de „minigenerator”. Un consum mare de energie este cauzat de numărul mare de consumatori electrici, cum ar fi aer condiţionat, trapă, scaune reglabile electric, senzori radar şi cameră, intervenţii la frânele autonome ale sistemelor de asistenţă a şoferului etc. Cu toate acestea, cu un bun management al energiei şi un alternator funcţional, ar trebui să reuşiţi să împiedicaţi descărcarea completă a bateriei.

De asemenea este foarte important ca bateria să fie de cea mai bună calitate, pentru a funcţiona corespunzător. Una dintre cele mai importante recomandări este să alegi o baterie de la un producător renumit, aşa cum sunt cele de pe Neobat.

Vehiculul este staţionat, aprinderea este pornită, motorul vehiculului nu funcţionează

În cadrul acestui scenariu, are loc o descărcare de putere mare, fără încărcarea simultană a bateriei. Astfel este descris cazul celui mai mare consum de energie fără ca bateria să aibă cantitatea optimă disponibilă. În cazul vehiculelor moderne, cu pornire automată, se poate ajunge destul de uşor în această situaţie. Motorul este oprit în timpul fazei de reţinere, iar consumatorii de energie sunt încă activi. O bună gestionare a energiei reporneşte motorul în timp util, fără ca bateria să scadă sub un nivel critic de tensiune. Necesarul de energie al demarorului este enorm, astfel încât fazele de pornire şi oprire constante reprezintă o încărcare suplimentară pentru baterie.

În plus, faţă de fazele de pornire, sunt şi situaţii auto-induse, care determina ca motorul şi toţi consumatorii să fie activi. Dacă aştepţi pe cineva în maşină, de obicei faci acest lucru cu luminile, radioul şi aerul condiţionat activ; în plus, ai şi telefonul mobil pus la încărcat în maşină. Desigur, motorul va fi oprit în acest timp. O baterie completă şi funcţională va ţine o perioadă, dar dacă se adaugă una dintre celelalte cauze ale unei baterii goale, menţionate mai sus, cerinţele de putere ridicate ale demarorului nu mai pot fi îndeplinite de către baterie.

Vehiculul este parcat, contactul pus, motorul nu funcţionează

În acest caz, majoritatea unităţilor de control se află în aşa-numitul „mod de repaus”. Acest lucru înseamnă cu nu există consum. Cu toate acestea, unele unităţi de control rămân active chiar şi atunci când vehiculul este parcat, inclusiv sistemele de alarmă şi imobilizatoarele. Consumul de energie este foarte redus în acest moment, dar poate duce la o baterie goală dacă maşina stă pentru o lungă perioadă de timp sau chiar la o baterie descărcată total, în cel mai rău caz. Aşa că se poate foarte bine dacă, de exemplu, un vehicul este parcat toată iarna, în primăvară să nu mai poată pleca de pe loc.

Cel mai comun motiv pentru care bateria se descarcă este cauzat de consumatori, cum ar fi aerul condiţionat, trapa solară, scaunele reglabile electric, senzorii radar şi camerele de înregistrare etc., dar şi de comunicarea constantă a unităţilor de control cu bateria. În timpul călătoriei, curentul este furnizat de obicei de către alternator, generatorul vehiculului. La vârfurile de consum, bateria auto serveşte ca un tampon şi compensează descărcările mari de tensiune. Într-un vehicul staţionar, alternatorul  nu oferă curent, ceea ce înseamnă că va fi consumat din baterie în sine.

Dacă nu ştii ce model de baterie este potrivit pentru tine, recomandarea noastră este sa ne contactezi, iar echipa noastră îţi va oferi toate sfaturile de care ai nevoie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *