Cele mai comune tipuri de baterii auto şi specificaţiile lor

Dacă se strică bateria maşinii, este necesar ca aceasta să fie înlocuită cu una nouă. Sunt recomandate bateriile care provin de la firme de încredere, în detrimentul celor no name, datorită calităţii şi rezistenţei mult mai mari a primului tip de baterii. Durata de viaţă a unei baterii de brand şi probabilitatea ca aceasta să funcţioneze în parametri pe o perioadă mai lungă de timp, in comparaţie cu bateriile mai ieftine, care se pot strica chiar şi după un an de utilizare.

La maşinile moderne, cu mulţi consumatori electrici, cum ar fi pornirea şi oprirea automată, şi tehnologia de recuperare de energie necesită baterii speciale. Bateriile ieftine se pot strica foarte repede în momentul în care sunt suprasolicitate.

O soluţie de compromis mai ieftină este reprezentată de bateriile EFB/ AFB. Acestea au un preţ cuprins între cel al unei baterii standard şi versiunea AGM. Panourile pozitive sunt acoperite cu poliester, iar acest lucru oferă suport suplimentar pentru materialul activ. În acest fel, creşte durata de viaţă a bateriei şi, implicit, durata de utilizare a acesteia. Din cauza pornirilor repetate, o baterie este solicitată foarte des.

Pentru modelele auto cu pornire şi oprire electrice ar trebui să fie folosită cel puţin o baterie EFB, deşi mai bună este bateria AGM. Pentru toate celelalte, bateria standard este, de obicei, suficientă. Excepţie se poate face atunci când maşina are multe suplimente electrice instalate. În acest caz, merită să investeşti într-o baterie de înaltă calitate – care oferă energie în toate situaţiile posibile.

Diferenţe între bateriile auto ieftine şi cele scumpe

Bateria AGM scumpă are un curent de pornire la rece, numit şi curent de încercare la rece, de 640 de amperi. Bateria ieftină ajunge de obicei doar la 540 de amperi. Şi exact această valoare este crucială pentru capacitatea de a porni o maşină. Ea precizează câtă putere poate furniza bateria la o temperatură de -17,8 grade Celsius timp de 30 de secunde.

Motivul diferenţei mari de amperaj este structura internă a bateriei scumpe. Elementele din fibră de sticlă sunt lipite între plăcile de plumb. Acestea captează tot acidul sulfuric, reducând la minimum riscul de stratificare a acidului şi de pierdere a capacităţii, suferite de bateriile mai ieftine.

În plus, presiunea ridicată reduce rezistenţa internă. Aceste trucuri tehnice asigură, în cele din urmă,un curent de pornire la rece mai mare. În plus, bateria scumpă este mai rezistentă. Bateria poate fi reîncărcată  de mai multe ori, iar acidul bateriei este mai bine protejat împotriva scurgerilor. Cele mai multe dintre modelele baterii AGM pot fi, aşadar, instalate inclusiv pe orizontală.

O baterie plumb – acid este realizată din oxid de plumb la polul plus şi un material absorbant de plumb la polul minus. Între poli este o cantitate de 36 până la 38 la sută acid sulfuric. Fiecare celulă de baterie oferă 2 volţi. Într-o baterie auto de 12 volţi sunt conectate 6 celule în serie. Electrolitul, adică acidul sulfuric, trebuie completat cu apă distilată din când în când, pentru a obţine o conductivitate optimă.

Bateriile închise cu plumb nu pot fi completate, au o supapă de suprapresiune, care previne presiunea internă prea ridicată din cauza proceselor de gazeificare. Bateriile cu acid şi plumb furnizează curenţi foarte mari pe termen scurt, care sunt necesari în special la pornirea motorului.

Baterii auto cu calciu (Ca+ / Ca-)

Majoritatea maşinilor moderne sunt echipate cu o formă specială de baterie cu plumb, bateria cu calciu. Electrozii sunt aici acoperiţi cu calciu. Avantajul acestui tip: mai puţine gaze şi, prin urmare, consum de apă mai mic, reducerea auto-descărcării şi siguranţă ridicată la accidente. Dezavantajul este ca bateria nu rezistă la un număr foarte mari de încărcări şi descărcări.

Având în vedere toate aceste aspecte, este foarte important ca bateriile să fie alese ţinând cont de numărul maxim de încărcări, de tip, dar şi de brand. Pe Neoclim, poţi găsi cele mai bune baterii auto la preţuri avantajoase.

Alegând o baterie bună, pe timpul iernii nu vei mai avea probleme cu pornirea la temperaturi scăzute. Maşina ta va pleca la fel de repede ca şi vara. Trebuie doar să ţii cont de faptul că trebuie să o porneşti mai des, pentru ca bateria să nu se descarce. Iarna poţi face şi drumuri de 15-30 de minute, astfel încât bateria să aibă timp să se încarce.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *